Romanian language

Gandacul de balegar…sau Dung beetle. Sau mai bine Scarabeo stercorario.

Noua si douazeci dimineata . O dimineata ca oricare alta a saptamanii.  Am zarit-o pe neasteptate pe strada de langa casa mea. Azi am de gand sa merg la birou cu calm, mult calm.

Ea e frumoasa, mi-a atras imediat atentia, parul lung abia coafat , îmbracata ca de birou, tocuri inalte .  Mi-a taiat strada si am lasat-o sa treaca privind-o cu admiratie . Mi-am zis in sinea mea, o alta persoana care e propriul “stapan” si isi permite sa mearga la serviciu cam cand vrea.

Cu o asa frumoasa zi de toamna, ar trebui sa intampinam anotimpul cu o stare de spirit potrivita, deci din cand in cand nu strica sa ne luam o dimineata libera.

La un moment dat , ea isi infinge doua degete in gura, le umezeste, extrage un flyer din teancul de pliante pe care le avea in cealalata mana si il introduce in casuta postala de pe gardul casei de alaturi .

Ce este ciudat in aceasta scena petrecuta in fata ochilor mei? Desigur, exista o mare contradictie intre ceea ce reprezinta imaginea femeii pentru modul in care arata și ceea ce face. Pentru ca asa cum am fost obisnuiti in societate, in locul sau ar trebui sa fie un baiat imigrant cu un rucsac pe umeri si nu o doamna de varsta mijlocie, foarte eleganta si pe tocuri.

Lumea se schimbă tot aud spunandu-se in ultima vreme . Criza este puternica si va trebui sa ne adaptam la aceste schimbari. Multi antreprenori au reusit sa se adapteze la criza prin adoptarea unor diverse tehnici de supravietuire. Una dintre acestea a fost aceea de a nu face angajari, ori de a nu externaliza anumite servicii. Multi au decis sa isi suflece manecile si sa faca anumite din aceste joburi , cum ar putea fi cazul doamnei care mi-a atras atentia in aceasta dimineata .

Eu cred ca schimbarile puternice ar putea fi un pas inainte in a descoperi noi drumuri. Dar pe drumul ales, de asemenea, ne putem pierde din vedere obiectivele doar pentru ca trebuie sa ne adaptam pentru a supravietui . De multe ori va trebui sa facem lucruri care nu ne plac , sa imbracam haine care nu sunt potrivite pentru noi. Insa daca tot ceea ce facem are un scop precis, nu trebuie sa ne fie rusine de ceea ce facem ci sa credem in noi insine si sa nu renuntam la ceea ce vrem sa fim.

Pentru ca ceea ce vrem sa devenim este scris in noi și dupa cum spunea Murakami, ” probabil cel mai bun mod de a-ti trai viata este sa faci ceea ce iti reuseste cel mai bine .”

V-ati gandit vreodata , ce va reuseste cel mai bine sa faceti?

Imi amintesc de o imagine a unui gandac de balegar, o imagine pe care anul trecut am pastrat-o ca fundal pentru dekstop in biroul unde lucram.

De ce ?

Pentru ca ma inspira!  Da, ma inspira si ma motiva dimineata cand ajungeam la birou . Nu-mi placea  jobul, mediul in care lucram era sub asteptarile mele si tot ceea ce faceam era sa supravietuiesc.

Dar ce are atat de special un gandac balegar ?

Un gandac de balegar creeaza bile din excremente, vă voi răspunde .

Da , dar face acest lucru cu scopul de a duce mai usor hrana catre ascunzatoarea lui. Bilele de balegar sunt folosite ca rezerva alimentara dar si pentru protectia oualor .

Dar ceea ce are cu adevarat special gandacul de balegar e ca transporta bila de excremente urmand firul unei linii drepte orientandu-se dupa lumina emisă de Calea Lactee. Iar dacă intalneste un obstacol incearca sa-l depaseasca  trecand peste el, fara insa sa-si schimbe directia.

Eu in aceste luni m-am tot gandit la el, la cum invarte bila de balegar, convins de obiectivul sau, neschimbandu-si niciodata directia.

Acum am renuntat la slujba mea,  sosise momentul. Obiectivul l-am avut mereu in minte, dar casi el, a trebuit sa rostogoleasc mingea mea, dar cel puțin stiu ca sunt pe drumul cel bun .

Mai am inca mult de lucru, dar cel putin am facut o alegere.

Aceasta este doar o poveste , sau la inceputul alteia …

Dar, spune-mi sincer, nu -i așa ca-i simpatic?

scarabeo

One thought on “Gandacul de balegar…sau Dung beetle. Sau mai bine Scarabeo stercorario.

Lascia un commento

